Kontakt os her

Kvalitetskrav til leverandører 

Kvalitetsafdelingen hos LINAK er en global organisation, der er inddelt i et centralt Supplier Quality Team og en række Product Line Quality Teams, der sidder på LINAK A/S' hovedkontor. Derudover har vi Factory Quality Teams på fabrikkerne i Kina, Slovakiet og USA. 
De forskellige teams har ansvar for følgende opgaver: 

Centralized Supplier Quality Team (LINAK A/S)

  • Kvalitetskontrakter til lokale og globale leverandører
  • Leverandørevaluering 
  • Godkendelse af lokale og globale leverandører
  • Kvalitetsforbedringsaktiviteter over for leverandører
  • Leverandørsystem og PPAP-revision
  • Global politik og procedurer vedrørende leverandørkvalitet

Factory Quality Teams (LINAK A/S)

  • Kvalitetskontrakter til lokale og globale leverandører
  • Leverandørevaluering
  • Godkendelse af lokale og globale leverandører
  • Kvalitetsforbedringsaktiviteter over for leverandører
  • Leverandørsystem og PPAP-revision
  • Registrering og behandling af manglende overholdelse
  • Inspektion ved varemodtagelse

Product Line Quality Teams (LINAK USA, Slovakiet, Kina)

  • Kvalitetsforbedringsaktiviteter over for leverandører
  • PPAP-revision af leverandører
  • Registrering og behandling af manglende overholdelse
  • Inspektion ved varemodtagelse

Hvis I har brug for at finde frem til den rette kontaktperson i en af LINAKs kvalitetsafdelinger, kan indkøberen altid give jer de rette kontaktoplysninger til den ansvarlige kvalitetsmedarbejder hos LINAK.

Kvalitetsmanual for leverandører 
Alle leverandører og virksomheder, der handler eller ønsker at handle med LINAK, skal overholde alle retningslinjer i vores kvalitetsmanual for leverandører. Manualen fungerer som en håndbog i, hvordan LINAK ønsker at samarbejde med leverandørerne og omhandler for eksempel vurdering, evaluering, kvalificering, generelle krav og styring af samarbejdet. Kravene i vores kvalitetsmanual for leverandører danner grundlag for leverandørernes kvalitetsaftale med LINAK. 

PPAP-krav 
PPAP (Production Part Approval Process) er en proces til kvalitetskontrol, der benyttes hos LINAK. PPAP-processen gennemføres med henblik på at sikre, at leverandøren kan fremstille produkter, der opfylder designspecifikationerne og i det antal og den kvalitet, der kræves. 
I forbindelse med PPAP-processen udarbejdes en række dokumenter, der samles i en PPAP-pakke. 

Ændringsforespørgsler fra leverandører
Hvis en leverandør foretager ændringer med hensyn til produktion, produktionssted, valg af underleverandører osv., som kan påvirke produkternes form, egnethed og/eller funktion, skal leverandøren udfylde og fremsende skabelon til ændringsforespørgsler fra leverandører. Den udfyldte forespørgsel fremsendes via e-mail til den produktansvarlige person hos LINAK. Hvis I ønsker oplysninger om, hvem der er produktansvarlig hos LINAK, kan I kontakte LINAKs ansvarlige indkøber af de pågældende dele.   

SCAR - 8D-rapport
Når manglende overholdelse af stort eller kritisk omfang konstateres, udarbejder LINAK en overensstemmelsesrapport. Leverandøren er forpligtet til at udarbejde en plan for udbedrende handlinger, en såkaldt Supplier Corrective Action Report (SCAR) ud fra 8D-principperne for problemløsning, der omhandler årsag(er), afvigelse(er) samt iværksatte tiltag for and undgå gentagelse. 

Har du et spørgsmål?

- Vores medarbejdere er klar til at hjælpe dig med tekniske oplysninger, projektstart og meget mere.

Kontakt os

LINAK nyheder

Hold dig opdateret om lineær aktuatorteknologi

Tilmeld