Etiske retningslinjer
Åbenhed og ærlighed er kerneværdier hos LINAK®. Vores Etisk håndbog sætter standarden for, hvordan LINAK medarbejdere interagerer med vores kunder, partnere, kolleger og lokalsamfundet. Kort sagt indeholder den de etiske retningslinjer for, hvordan vi skal opføre os.
Det er et hurtigt overblik over, hvordan LINAK medarbejdere bør handle og træffe beslutninger, der er i overensstemmelse med vores virksomhedskultur. Alle medarbejdere hos LINAK forventes at overholde vores etiske retningslinjer.
Forretningsetik hos LINAK
- Ingen bestikkelse eller smøringspenge
Giv, tilbyd eller modtag ikke betalinger for at opnå en fordel. - Gaver og donationer
Tag kun imod små, rimelige gaver, der afspejler almindelig gæstfrihed. Vi donerer kun penge til velgørenhed, ikke til at påvirke beslutninger. - Undgå interessekonflikter
Giv ikke unfair fordele til personer, du har tætte forbindelser til, eller til virksomheder, hvor du har en økonomisk interesse. - Ingen vildledning eller snyd
Du må ikke forfalske optegnelser eller begå bedrageri. - Fair konkurrence
Praktiser fair konkurrence og undgå ulovlige eller uetiske aftaler. - Respekter privatlivets fred og databeskyttelse
Beskyt personlige oplysninger, og del dem kun, når det er absolut nødvendigt og/eller påkrævet ved lov. - Ingen tyveri, underslæb eller bedrageri
Misbrug ikke virksomhedens midler eller ejendom. - Respekter intellektuel ejendom og fortrolighed
Beskyt LINAKs og vores kunders intellektuelle ejendom og fortrolige oplysninger.